« اثبات امامت از طریق آیه تطهیر نسخهفراخوان مقاله همایش رزق حلال »

نرم افزار کتابخوان "پژوهان"

1397/04/13

  10:43:00 ق.ظ, توسط معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی کوثر قزوین  
موضوعات: معرفی نرم افزار

نرم افزار کتابخوان "پژوهان"

پروژه پژوهان قالبی برای تولید و ارائه آثار “پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم” و همچنین سایر دیتاهای علوم انسانی و اسلامی است.

این پروژه در سه بخش “نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان به عنوان کتاب‏ساز"، “کتابخانه دیجیتال پژوهان (نسخه ویندوز)” و “کتابخوان همراه پژوهان (نسخه اندروید ویژه دستگاه های همراه)” طراحی و پیاده سازی شده است.

“نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان” نرم‌افزاری جامع است که امکان تولید هر کتاب و یا مجموعه‌ای از کتب را در سریع‌ترین وقت ممکن و به شکلی منسجم در قالب نرم‏افزار مستقل فراهم می‌سازد و این امکان را برای پژوهشگاه و پژوهشکده‌ها و مراکز فراهم می‌نماید تا آثار و منشورات را در قالب دیجیتال عرضه نمایند.

“پژوهان"و نرم‏ افزارهای تولید شده توسط آن از ابزارها و قابلیت‌های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار بوده که از مهمترین قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به نشر و عرضه محتوا در قالب نرم‏افزارهای مختلف، امکان ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی برای پژوهشگران، امکان دسته‌بندی موضوعی بر کتب و مطالب، امکانات پژوهشی از قبیل فیش نگاری، نمایه زنی و…، امکان یادداشت برداری، یادداشت‌گذاری، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، چاپ و…. ، امکان کلیدواژه‌ها و نمایه‌ها به منظور تسهیل در پژوهش، پژوهش‌های متنوع درمتون نرم افزار، جستجوی ساده و پیشرفته، عدم وابستگی به برنامه دیگر مانند فریم ورکها، عدم نیازمندی به نصب و قابل حمل بودن نرم‏ افزار، به روز رسانی و دانلود کتب بصورت آنلاین از طریق نرم‏افزار، وجود متن قرآن و ترجمه آن بصورت پیش فرض در نرم افزار اشاره کرد.

کتابخوان همراه پژوهان

” کتابخوان همراه پژوهان"، سامانه پژوهشی توليد و توزيع كتاب الكترونيك است که با رعايت قانون كپي رايت پیاده سازی شده و در پی آن است كه ضمن فراهم آوردن دسترسي سريع و آسان به كتابها و مجلات، دايره مخاطبان محتواي وزين توليدي را نيز گسترش دهد.

این نرم افزار در واقع نسخه اندروید نرم افزار پژوهان بوده و قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های اندروید (موبایل و تبلت) را دارد و هدف از طراحی آن، ارائه اطلاعات کتاب‌های موجود پژوهشگاه به کاربران است به طوری که ارائه محتوا مستقل از بستر سخت افزاری و نرم افزاری است. کتابخوان پژوهان، ضمن تسهیل در امر مطالعه کتاب، از ابزارها و قابلیت‌های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار می‌باشد.

از مهمترین قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 - بروزرسانی نرم افزار و افزودن کتاب به کتابخانه شخصی از طریق اتصال به اینترنت
-  ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی
 - نمایش تمام صفحه کتاب‌ها در دستگاه همراه که با کلیک بر روی صفحه امکانات نمایشی و پژوهشی نمایش داده می‌شود.
 - دسته بندی موضوعی کتب و مطالب
 - جستجو در عناوین و متون
 - تاریخچه مطالعه
-  علاقمندی‌ها
-  امکان انتخاب و کپی و اشتراک گذاری بخشی از متن
 - اشتراک گذاری تمامی صفحه یا بخشی از متن
 - امکان یادداشت گذاری بر متون
-  امکان هایلایت بخشی از متن
 - پیمایش آسان و با افکت و با قدرت تاچ بالا در صفحات
 - دسترسی به مشخصات کتاب
 - بخش تنظیمات (تنظیم ویژگی‌های نمایش متن، تنظیمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعیین فاصله بین خطوط، تنظیمات مطالعه نمایش روز و شب)

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پژوهان با آدرس pajoohan.isca.ac.ir مراجعه نمایید.

 

نظر از: شاه محمدی [بازدید کننده]
شاه محمدی

با سلام مطالب ذکر شده اطلاعات خوبی را در اختیار قرار می دهد. با تشکر

1397/04/16 @ 11:29


فرم در حال بارگذاری ...